onsdag 5 oktober 2011

Hon är helt enkelt bara bäst!

Alltså igår gick Lilla T och jag till närmsta videobutik och hyrde oss en hög med filmer. Lilla T fick välja tre stycken och Mr Loof och jag fick hålla tillgodo med två.

Lilla T valde en film med Barnen i Bullerbyn och två andra tecknade. Man kan ju kanske tro att de tecknade filmerna ska tilltala den lilla damen mer, men icke! Astrid Lindgen vinner hur man än gör, det är fantastiskt. Hon är helt enkelt bäst den där Astrid.

ALLA barn älskar hennes böcker och filmer. Inte bara barn föresten, jag tycker filmerna och böckerna är minst lika bra nu som när jag var liten, om inte bättre. Jag vill ju bo som Pippi, Lotta eller som Barnen i Bullerbyn, jag vill ju ha likadana kläder, gå och handla i samma handelsbodar och bagerier. Åhhhhhh...

 ...JAG VILL BO I ASTRID LINDGRENS VÄRLD!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar